Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Technické Lyceum - nejčastější dotazy

Technické Lyceum - nejčastější dotazy



Technické Lyceum - nejčastější dotazy

> Co když žák neví, čím by se mohl v odborném bloku zabývat?

Chápeme, že někteří žáci nebudou mít jasno, čím by se chtěli v odborných blocích zabývat. S touto variantou počítáme a jsme připraveni poskytnout podporu, aby si každý žák mohl najít svou cestu.

V prvním pololetí zajistíme pro žáky různé aktivity, které jim pomohou získat přehled o možnostech a oblastech, které mohou studovat. Patří sem exkurze do firem a institucí, přednášky odborníků z praxe, návštěvy našich dílen a laboratoří, a také setkání s vyučujícími jednotlivých oborů. Tyto aktivity jsou navrženy tak, aby žákům poskytly dostatek informací a inspirace pro jejich další volbu, která by je nejvíc oslovila.

> Je nutné po celou dobu studia volit odborné bloky pouze z jednoho oboru (elektrotechnika, informační technologie, strojírenství)?

Ne, záleží na žákovi. Volí si studijní blok na pololetí dle svého zájmu.

> Co obnáší předmět kompetenční rámec?

Jedná se o předmět, ve kterém budou žáci rozvíjet klíčové dovednosti, které jsou nezbytné pro úspěšné fungování v osobním i profesním životě. Žáci se naučí efektivně komunikovat, spolupracovat v týmu, řešit problémy, řídit čas a rozvíjet emoční inteligenci, organizovat společné akce pro třídu.

> Jak budou žáci hodnoceni v odborných blocích?

V odborných blocích na technickém lyceu klademe důraz na individuální rozvoj a aktivní zapojení žáků do procesu učení. Žáci si sami ve spolupráci s odborným učitelem stanoví cíle, kterých chtějí dosáhnout, a způsoby, jakými budou tyto cíle ověřeny. Tento přístup podporuje jejich samostatnost, odpovědnost a schopnost plánovat.

Hodnocení probíhá na základě splnění vytyčených cílů, které si žáci ve spolupráci s učitelem stanoví na začátku každého bloku. Učitelé poskytují průběžnou zpětnou vazbu a podporu, aby žáci mohli své cíle úspěšně dosáhnout. Tento systém umožňuje žákům rozvíjet své dovednosti a znalosti v souladu s jejich individuálními potřebami a zájmy v oblastech elektrotechniky, informačních technologií nebo strojírenství.

Díky tomuto přístupu se žáci učí nejen odborným znalostem, ale také důležitým dovednostem, jako jsou plánování, sebehodnocení a schopnost pracovat na dlouhodobých projektech. Věříme, že tento způsob hodnocení připraví naše žáky na úspěšnou budoucnost v technických oborech.