Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Pro školní rok 2025/2026 otevíráme nový obor Technické lyceum

Pro školní rok 2025/2026 otevíráme nový obor Technické lyceum



Pro školní rok 2025/2026 otevíráme nový obor 78-42-M/01 Technické lyceum (kombinovaná forma)

 

  • na pomezí mezi všeobecným a odborným vzděláním
  • ideální příprava na technické vysoké školy
  • dva cizí jazyky, deskriptivní geometrie, CAD systémy
  • kombinovaná forma studia – možnost volit odborné bloky podle
  • zájmu žáků nebo je nahradit externím vzděláváním

Poměr prezenčního a dálkového studia:

ročník

počet vyučovacích hodin v prezenční formě studia za týden

počet vyučovacích hodin v dálkové formě studia za týden

celkem

zastoupení dálkové formy

1.

29

3

32

9 %

2.

28,5

3

31,5

10 %

3.

24,5

8

32,5

25 %

4.

24

8

32

25 %

celkem

106

22

128

17 %

 

Předpokládané hodinové dotace předmětů:

Předmět

1.

2.

3.

4.

 

Český jazyk a literatura

3

3

3

3

12

Základy společenských věd

 

2

1

1

4

Anglický jazyk

3

3

3

4

13

2. cizí jazyk

2

2

2

2

8

Přírodovědný základ

3

3

2

2

10

Fyzika

3

3

4

4

14

Matematika

5

3

3

3

14

Tělesná výchova

2

2

2

2

8

Informační a komunikační technologie

2

2

 

 

4

Deskriptivní geometrie

3

3

 

 

6

CAD systémy a dokumentace

2

2

2

 

6

Ekonomika a podnikání

 

 

2

2

4

Kompetenční rámec

1

0,5

0,5

1

3

Předměty dálkové formy studia

Odborný blok I*

3

3

4

4

14

Odborný blok II*

 

 

4

4

8

Celkem

32

31,5

32,5

32

128

* Odborné bloky jsou voleny z oblastí Informatika, Elektrotechnika a Strojírenství

Zajištění dálkové formy učiva v odborných blocích:

Každý žák (skupina žáků) má v odborném bloku svého vedoucího učitele, se kterým může průběžně konzultovat organizační i odborné záležitosti. V dálkové formě studia budou mít žáci každý týden pravidelné prezenční konzultace. Také pravidelná setkávání s třídním učitelem v předmětu Kompetenční rámec bude dalším prostorem pro podporu, sdílení i kontrolu dálkové části studia.

 

Kritéria přijímacího řízení